Metodické pokyny pro hodnocení této soutěže byly vypracovány ve spolupráci s Ministerstvem vnitra. Ministerstvo pro místní rozvoj ČR celou soutěž oficiálně zaštítilo a aktivně se podílelo na koncepci i hodnocení jedné z populárních kategorií – Ceny ministryně pro místní rozvoj za nejlepší turistickou prezentaci, kde mimo obcí, měst, regionů, krajů soutěžily i certifikované organizace destinačního managementu. K úspěšnému průběhu realizace i hodnocení této kategorie výrazně přispěla agentura CzechTourism. Další záštity soutěži poskytly Ministerstvo vnitra ČR, Asociace krajů ČR, Svaz měst a obcí ČR, Sdružení místních samospráv ČR a Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR. Hlavním partnerem soutěže byla společnost GORDIC.
V kategorii nejlepší webová stránka obce zvítězila obec Tisá, mezi městy byla úspěšná Jihlava, v kategorii Smart City a nejlepší elektronická služba zvítězila MČ Praha 2 se svojí encyklopedií. První cenu ministryně pro místní rozvoj za nejlepší turistickou prezentaci v kategorii města a obce získaly Mariánské Lázně, v kategorii regionů Turistický portál Pardubického kraje Východní Čechy. Porota udělila zvláštní cenu hradu Radyně za trvalý rozvoj webových stránek.
Kompletní výsledky celostátního kola jsou k dispozici na www.zlatyerb.cz.
VÝSLEDKY CELOSTÁTNÍHO KOLA ZLATÉHO ERBU
Kategorie nejlepší webové stránky města
Jihlava
Bruntál
Hodonín
Kategorie nejlepší webové stránky obce
Tisá
MČ Praha-Zbraslav
Újezd
Kategorie Smart City a elektronická služba
Praha 2: Encyklopedie Prahy 2
Hradec Králové: Chatbot – elektronický asistent
Svitavy: Portál Občana
TZ: Ústecký kraj