Rada pro tuto výzvu použila nejen prostředky, kterými disponovala v Krátkodobé koncepci, ale také mimořádnou dotaci, kterou ji poskytla ministerstva financí a kultury.
Prostředky, které Fond poskytl, jdou na záchranu a zachování klíčové infrastruktury českého audiovizuálního průmyslu, jehož činnost byla zásadně omezena v důsledku opatření proti covidové pandemii. Fond se jak touto výzvou, tak všemi, které i nadále vyhlašuje, snaží podpořit primárně ty právnické osoby, které jsou zadavateli práce právnickým osobám subdodavatelských firem a především OSVČ.
„Po balíčku tří jarních mimořádných výzev určených zvlášť kinům, producentům a distribučním firmám, ve kterých Fond poslal na záchranu filmového průmyslu 92 milionů korun, se jednalo o velkou mimořádnou souhrnnou výzvu na podporu těchto tří základních pilířů audiovizuálního sektoru,“ uvedla ředitelka SFKMG Helena Bezděk Fraňková. „Výzva byla mimořádná i tím, že jednak Fondu poskytla další důležitá data o aktuálním směřování filmového průmyslu, jeho potřebách a dovolila porovnat inovace hned ve třech klíčových sektorech české kinematografie. Tedy data, která nutně potřebujeme k efektivní transformaci filmového fondu na fond audiovizuální,“ řekla ředitelka Helena Bezděk Fraňková.
Rada rozhodovala v mimořádné výzvě o podpoře ve třech kategoriích. Mezi producenty podpořila celkem 108 projektů v celkové výši 72,8 mil. Kč. Mezi distributory bylo podpořeno 17 inovačních projektů za 17,4 mil. Kč. A v třetí kategorii určené kinařům bylo podpořeno 87 projektů celkem za 36,9 mil. Kč. Rada podpořila většinu projektů podpořila v plné požadované výši. Reagovala tak i na fakt, že většina žadatelů dosud nemohla čerpat z dotačních programů, které v souvislosti s pandemií na podporu firem vyhlašují vládní instituce.
Z inovačních projektů se dá vyčíst vůle po strukturálních změnách v dosavadních obchodních, organizačních a marketingových strategiích uvnitř firem nebo příspěvkových organizací. Směrem k divákům a filmovému prostředí se nejčastěji objevovaly inovační projekty usilující o ještě větší diverzifikaci obsahu, intenzivnější spolupráci s evropskými společnostmi, častější spolupráci produkčních firem s postprodukčními společnostmi a dalšími částmi audiovizuálního průmyslu a u kin k orientaci na preference a potřeby diváků. Na zacílení mimořádné výzvy panovala shoda mezi hlavními profesními organizacemi v audiovizi, se kterými SFKMG jednal, tedy včetně Asociace producentů v audiovizi, Unie filmových distributorů nebo Asociace provozovatelů kin.