Ředitelství silnic a dálnic se vrátilo k nutným opravám na hlavním tahu spojujícím Karlovarský a Ústecký kraj. Od pondělí začaly práce na úseku u Dalovic, což znamená počátek řady dopravních omezení na silnici I/13. Letos tam plánují čtyři velké rekonstrukce, které mají zajistit lepší kvalitu a bezpečnost této důležité komunikace.
První etapa rekonstrukce silnice se zaměřuje na úsek od Karlových Varů směrem k odbočce na Bor. V tomto místě byla doprava svedena do jednoho jízdního pruhu, což představuje jisté komplikace pro řidiče. Úsek ve směru na Ostrov je dočasně uzavřen.
Jak uvedlo Ředitelství silnic a dálnic Karlovarského kraje, hlavním cílem první fáze je souvislá údržba pravého jízdního pásu. To zahrnuje výměnu obrusné vrstvy, obnovu nezpevněných krajnic, doplnění zádržného systému a pročištění odvodnění. Omezit provoz na silnici I/13 je nezbytné kvůli zhoršujícímu se stavu vozovky, které může znamenat bezpečnostní riziko.
V dubnu začnou další dvě klíčové opravy. Jedna se bude týkat úseku mezi Stráží nad Ohří a Smilovem. Zde plánují provést opravu povrchu vozovky, především v místech autobusových zastávek, a zlepšit odvodnění. Tento projekt by měl být dokončen v červenci.
Přibližně ve stejnou dobu se zahájí také oprava mostu ve Stráži nad Ohří, který utrpěl podstatné poškození. Současný most bude zbourán s výjimkou některých podzemních částí. Očekává se, že práce na mostě potrvají až do září.
Další významnou rekonstrukční akcí bude pokládka mikrokoberce na téměř čtyřkilometrovém úseku u Ostrova. Začátek prací je plánován na květen. Tato metoda zlepší protismykové vlastnosti silnice a přispěje tak k bezpečnějšímu provozu. Celkové náklady na všechny plánované opravy na silnici I/13 by měly dosáhnout téměř 72 milionů korun bez DPH.
Kromě toho začalo ŘSD sanovat kalní masiv nad silnicí I/20 u přehrady Březová. I zde jsou zavedena dopravní omezení, konkrétně snížení rychlosti během prací. Ty se odhadují na dobu dvou měsíců a celkové náklady na tuto opravu dosahují sedmi milionů korun.