Blížící se rekonstrukce Benešova mostu v Ústí nad Labem představuje důležitou dopravní stavbu pro celý region. S příchodem začátku těchto prací nedávno proběhlo v krajském úřadě široké plénum, jehož se zúčastnili dotčení tohoto projektu. Informace o přípravě a předpokládaný harmonogram prací byly prezentovány na jednání, které svolal radní Tomáš Rieger – člověk, který má na starost investice a majetek Ústeckého kraje.
Zhotovitelem vybraným v rámci výběrového řízení je společenství Metrostav TBR a Strabag. Ředitel výstavby Pavel Kuděj informoval o předpokládaném postupu projektu, který zahrnuje následující milníky:
Zástupce projektant představil též zamýšlenou podobu lávky, která bude mít dvojici podpor, neboli pilířů, v řece a se bude skládat ze tří částí o délkách 48 m, 66 m a 54 m. Pro overení bezpečnosti inženýrských sítí bude prováděna koordinace se síťaři, protože lávka má sloužit i k přeložkám těchto sítí.
Následné dotazy jednání se týkaly provozu oblíbeného podniku KOLOcafé na střekovské straně, který by mohl být přímým součástí těchto stavebních procesů. Plánováno je individuální jednání týkající se kavárny, jež však na současném místě staveniště lávky koliduje s dočasným přeložením cyklostezky.
Na jednání bylo rovněž zmíněno, že současně se připravuje návrh dopravně inženýrských opatření, který je zhlédnut a projednán v užším kruhu se zástupci zúčastněných stran, a to i se složkami IZS. Rozhodující okamžiky projektu tedy nastávají a jejich uskutečnění bude mít vliv na dopravní situaci v Ústeckém kraji. Optimisticky se očekává, že rekonstrukce Benešova mostu i výstavba lávky proběhnou bez zbytečných komplikací a v souladu s harmonogramem.